Ga verder naar de inhoud

Werktijd.be : een tijdsregistratietool op maat van de sector

15.10.2020

Op zoek naar een tijdsregistratiesysteem dat volledig afgestemd is op de socioculturele sector? Geen zin om je blauw te betalen?

Sociare ontwikkelde werktijd.be, een online tool waarmee werknemers werktijd kunnen registreren, afwezigheden en onkosten kunnen aanvragen én je prestaties kunt doorsturen naar je sociaal secretariaat, voor een extra vlotte loonverwerking. Wij garanderen dat het systeem volledig conform de (arbeidsduur)wetgeving en sectorale regelgeving werkt. Bovendien is het gebruik van werktijd.be vanaf 2022 inbegrepen in je lidgeld.

Hieronder lees je meer over de mogelijkheden van werktijd.be en hoe je aan een (demo)account geraakt.

Wat zijn de mogelijkheden van Werktijd.be?

Medewerkers kunnen online inloggen en hun werktijd en afwezigheden registreren. Zo’n registratie heeft vier voordelen:

  • ondersteuning van de personeelsadministratie

Werktijd.be houdt automatisch de totale arbeidsduur, de te nemen inhaalrust en het saldo aan vakantiedagen en andere afwezigheden bij.

Je kunt de opname van telewerk, verlof en andere afwezigheden afhankelijk maken van goedkeuring van de werkgever.

Ook registratie van onkosten en wijze van woon-werkverkeer is mogelijk.

Je kunt het het instrument aanpassen aan de afspraken in de organisatie (wijze van toekenning 20% compensatie voor flexuren) en aan de tewerkstelling van elke werknemer (deeltijder, variabele werkrooster, wel of geen flexuren enz.)

  • opvolging van tijdsinvestering per kerntaak in de organisatie

Werknemers kunnen bij elke tijdsregistratie aangeven met welke kerntaken ze bezig zijn. Zo weet je, bijvoorbeeld, hoeveel tijd iemand besteedt aan elk van de projecten waaraan hij/zij werkt.

  • uitwisseling met loonverwerkingsprogramma's van sociale secretariaten

Voor klanten van Acerta, Liantis en SD Worx bestaat er de mogelijkheid om registraties uit werktijd.be te importeren in de loonverwerkingsprogramma's van deze sociale secretariaten.

  • App voor mobiel gebruik

Zitten de werknemers van je organisatie niet constant achter hun computer? Geen nood: er is nu ook een app, waarmee je Werktijd kan gebruiken op je smartphone of tablet!

Wat kost Werktijd.be?

Vanaf 2022 is het gebruik van werktijd.be inbegrepen in je lidgeld, en ontvang je geen aparte factuur meer voor het gebruik van onze tijdsregistratietool. Je kan Werktijd.be dan ook enkel gebruiken als Sociare-lid.

Hoe ziet Werktijd.be er in de praktijk uit?

Kijk al eens hoe het werkt op onderstaande video's, die je stap voor stap tonen hoe je projecten toevoegt, verlof aanvraagt, een werkrooster wijzigt of een nieuwe werknemer toevoegt...

Werktijd.be starten als beheerder

Hoe beheer je vlot verlofrechten?

Hoe verander je werkroosters?

Hoe voeg je een nieuwe medewerker toe aan werktijd?

Doen jullie ook aanpassingen op maat?

Maatwerk aan Werktijd.be is beperkt mogelijk en is uiteraard wel steeds betalend.

Stuur ons gerust een mailtje om de mogelijkheden te bekijken.

Zin gekregen om Werktijd.be eens uit te proberen?

Vraag dan snel een login aan via helpdesk@sociare.be

Let op: enkel Sociare-leden kunnen deze tool gebruiken!

Anderen lazen ook dit:

Alle actuele bedragen op een rij

Een actueel totaaloverzicht van alle bedragen die voor jou als werkgever relevant zijn? Op deze pagina vind je ze alfabetisch gerangschikt terug.

Indexering bedragen SWT

Door de overschrijding van de spilindex in april 2024 worden op 1 mei verschillende bedragen in het kader van SWT geïndexeerd.

Komaf maken met jouw kopzorgen rond het inzetten van personeel?

Doe net als +900 socioculturele collega-organisaties, en sluit je vandaag nog aan bij Sociare!