Ga verder naar de inhoud

Syllabus arbeidsreglement

13.10.2020

Als werkgever ben je verplicht om een arbeidsreglement op te stellen. Dat document regelt immers de arbeid tussen beide partijen. Zowel de werknemers als de werkgever zijn gebonden door de bepalingen erin.

De wet van 8 april 1965 stelt dat elke werkgever altijd over een up-to-date arbeidsreglement moet beschikken. Veranderingen binnen je organisatie of nieuwe wetgeving hebben dan ook soms tot gevolg dat je je arbeidsreglement moet wijzigen.


Verder lezen? Deze inhoud is enkel voor leden

Meld je aan of word lid om dit volledig te kunnen lezen of downloaden

Anderen lazen ook dit:

FAQ arbeidsreglement

Als werkgever ben je verplicht om een arbeidsreglement op te stellen. Dat document regelt immers de arbeid tussen beide partijen. Zowel de werknemers als de werkgever zijn gebonden door de bepalingen erin. Hoe je dat moet invoeren of aanpassen lees je in deze FAQ.

Nieuwe regels over toekenning kinderbijslag

In 2019 & 2020 wijzigde het systeem van de toekenning van het kindergeld grondig. Als werkgever hoef je voortaan niet meer aangesloten te zijn bij een kinderbijslagfonds, werknemers regelen dit zelf. De vermelding hoeft ook niet langer in het arbeidsreglement te staan.

Komaf maken met jouw kopzorgen rond het inzetten van personeel?

Doe net als +800 socioculturele collega-organisaties, en sluit je vandaag nog aan bij Sociare!