Ga verder naar de inhoud

JAARREKENINGEN EXTRA SESSIE - APRIL

23 april 2021
Online
De jaarrekening, met onder andere de balans en de resultatenrekening, is dé financiële vertaling van de werking van je organisatie in het voorbije werkjaar en bevat dus een schat aan informatie. Je kan daarom maar beter zorgen dat je zo'n jaarrekening begrijpt. Na het volgen van deze opleiding sta je sterker in je schoenen bij gerichte beleidsvragen in je Raad van Bestuur of bij de voorstelling van de jaarrekening op je Algemene Vergadering.
Programma

In deze workshop bespreken we verschillende aspecten van de jaarrekening. Je krijgt onder meer een antwoord op de volgende vragen:
  • Wat lezen we in de balans?
  • Wat lezen we in de resultatenrekening?
  • Hoe fungeren bestemde fondsen als beleidsinstrumenten?
  • Hebben we met een voorziening zekerheid dat wij kunnen betalen?
  • Bezit de organisatie veel middelen die niet ingezet worden in de werking?
  • Hoe kunnen we nagaan of we veel facturen hebben die niet worden betaald?
  • Heeft de organisatie in het voorbije jaar veel investeringen gedaan?
  • Is de organisatie financieel gezond? Wat zijn de gevolgen voor het beleid?
  • Welke zijn de waarderingsregels?
Tip: breng gerust een jaarrekening van je eigen organisatie mee om tijdens de opleiding mee te werken.

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor...
  • Organisaties die werken met een dubbele boekhouding. Gebruikt jouw organisatie nog een enkelvoudige boekhouding? Dan is deze opleiding niet interessant.
  • Bestuurders, coördinatoren of personeelsverantwoordelijken die hun kennis over het financieel beheer van een vzw willen bijschaven

Lesgever
Dylan Peere beschikt door zijn voorgaande en huidige jobs, en door zijn ervaringen als bestuurder, over uitgebreide financiële expertise en kennis over de werking van een socioculturele organisatie. Dylan is ook gastlector vzw-wetgeving aan Vivès Hogeschool Kortrijk.

Wanneer?

Vrijdag 23 april en dinsdag 27 april in de voormiddag.
Van 9u - 13u.

Waar?

Deze opleiding gaat digitaal door.
Je kan 'm dus volgen vanop de locatie die voor jou het best past. Het enige wat je nodig hebt is een computer/smartphone/tablet en een goed werkende internetverbinding.

Deelnameprijs
119 euro per persoon, digitale documentatie inbegrepen

Inschrijven?
  • Je kan enkel inschrijven voor deze opleidingen wanneer je werknemer of bestuurder bent van een organisatie die is aangesloten bij Sociare. Inschrijvingen van niet-leden zullen wij niet aanvaarden. Ben je niet zeker of je organisatie lid is van Sociare? Contacteer ons dan eerst via vormingen@sociare.be voor je inschrijft.
  • Wijziging of annulering van de inschrijving? Bekijk dan zeker eerst ons inschrijvingsreglement.

Meer info

Bel of mail 02/503.18.11; vormingen@sociare.be

Andere geplande activiteiten

ONLINE INFOSESSIE 2021: HOE WERK IK EEN TELEWERKBELEID UIT?

27 april 2021
Online sessie

Telewerk zal naar alle waarschijnlijkheid nooit meer volledig verdwijnen. De coronacrisis is nog niet bedwongen, maar ook daarna zullen veel werknemers verwachten dat ze (deels) thuis mogen blijven werken. Het is dan ook cruciaal dat je hier als werkgever een duidelijke visie over hebt, die ook op arbeidsrechtelijk vlak waterdicht is.

Wil je structureel of occasioneel telewerk invoeren? Hoe voer je het in, voor wie en hoe organiseer je het allemaal praktisch? Deze opleiding geeft je een totaalbeeld van hoe je telewerk kan implementeren op je eigen werkvloer, met oog voor de flexibele manier waarop socioculturele organisaties vaak werken.

Tijdens deze online infosessie maken we ook tijd voor het delen van tips en ervaring onder de deelnemers.

VORMING LOSSE MEDEWERKERS

05 mei 2021
Online vorming
Als socioculturele organisatie kan je steunen op verschillende vormen van tewerkstelling. Met deze vorming bieden we je een overzicht van de verschillende opties die je hebt om medewerkers flexibel in te zetten.

Komaf maken met jouw kopzorgen rond het inzetten van personeel?

Doe net als +800 socioculturele collega-organisaties, en sluit je vandaag nog aan bij Sociare!